25 Mayıs 2007 Cuma

Dell, yeni hizmetlerini tanıttı

Dell Gelişen Pazarlar Direktörü ve Genel Müdürü Laurent Binetti, Dell’in Türkiye’de bulunduğu noktanın dünyada bulunduğu noktayla uyuşmadığını belirterek, “Türkiye, Dell için önemli bir fırsat. Geçmişte bu potansiyele çok iyi cevap veremedik” dedi.

İSTANBUL - Dell’in işletmelere ve son kullanıcıya yönelik olarak dünyada sunduğu hizmetleri, Türkiye’deki müşterilerine sunmasıyla ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Binetti, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) organizasyonu içinde gelişen pazarlar olarak ekonomik gelirleri, GSMH’leri ve yabancı yatırımlar açısından benzer koşullarda olan Ukrayna, Romanya, Bulgaristan, Macaristan ve Türkiye’de benzer stratejileri uygulamayı tercih ettiklerini belirtti.

Dell olarak çok hızlı büyüyen her şirkette olduğu gibi bazı inişli çıkışlı dönemler yaşadıklarını anlatan Binetti, bunun, modellerini yenilemeleri gerektiğini gösterdiğini söyledi.Binetti, Dell olarak piyasaya en iyi fiyatlı ürünleri sunduklarını ve etkin bir tedarik zincirinin olduğuna işaret ederek, “Biz artık sadece bunu yapmak istemiyoruz. Yine en uygun fiyatı sunmak, ama aynı zamanda müşteri deneyimini ve hizmetler kapasitemizi geliştirmek istiyoruz. ‘Üstün hizmet’ alanına damgamızı vurmak istiyoruz” diye konuştu.İşlerini daha fazla büyütmeye ve yeni karlılık yollarını bulmaya çalışacaklarını ifade eden Binetti, hangi alanlarda olacaklarını bildiklerini kaydetti.Binetti, İngiltere ve Amerika gibi büyük ve olgun piyasalarda iyi karşılanmış ürünleri olduğunu dile getirdi.“TÜRKİYE, DELL İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FIRSAT”Türkiye’de istedikleri noktada olmadıklarını, çok iyi tanınmadıklarını ve bilinmediklerini vurgulayan Binetti, “Şu anda Türkiye’de bulunduğumuz nokta, dünyada bulunduğumuz noktayla uyuşmuyor. Geçmişte yapmadığımız bazı şeylerden dolayı Türkiye’de yeteri kadar yatırım yapılmadı” dedi.Binetti, Türkiye ile benzer koşullara sahip olan Romanya, Ukrayna gibi ülkelerde daha kuvvetli durumda olduklarını belirterek, “Türkiye’de durumu kendi lehimize çevirmeye çalışacağız. Türkiye’ye şahsen çok güveniyorum. Türkiye’de çok daha fazlasını yapabileceğimize inanıyorum” diye konuştu.KOBİ’lere, kurumsal işletmelere yatırım yapmak istediklerini dile getiren Binetti, KOBİ’lerin hızlı büyüyen bir alan olması bakımından önemli olduğunu kaydetti.Türkiye’de hizmet ve servis yatırımı yapmak ve piyasaya daha iyi hakim olmak için farklı ortaklılar oluşturmak istediklerini anlatan Binetti, şöyle devam etti:“Türkiye, Dell için önemli bir fırsat. Geçmişte bu potansiyele çok iyi cevap veremedik. Türkiye’de becerisi yüksek bir ekip oluşturacağız. İşimizi büyütebilmemiz için servis ve çözüm alanda Türkiye’de yatırım yapmamız şart. Türkiye, büyümek için önemli bir fırsat. Dell olarak yatırım yapmaya hazırız. Yatırım açısından hizmet ve destek yatırımına başlıyoruz. Amacımız daha üstün destek ve hizmet sağlayabilmek. Daha fazla insan ve pazarlamaya yatırım yapacağız. Amacımız kesin olarak genel bir büyüme sağlamak.”Binetti, Türkiye’de henüz ilk 4’e bile giremediklerine işaret ederek, Türkiye’de bulunan ve Dell kullanıcısı küresel oyunculardan dolayı iyi bir müşteri tabanına sahip olduklarını, ancak geçmişte olduklarının ötesinde yeni kurumsal müşteriler için çalışacaklarını da sözlerine ekledi.“DONANIMDA ABD’DE 1’İNCİ, DÜNYADA 4’ÜNCÜ SIRADAYIZ”Servis ve Çözümler Direktörü Cris Huggett ise Dell olarak hizmet ve destek konusuna çok önem verdiklerini belirterek, bütçelerinin büyük bir kısmının hizmet birimlerine verildiğini ve donanıma yapılan yatırımın azaldığını söyledi.Dell’in donanım hizmetlerinde ABD’de 1’inci, dünyada ise 4’üncü sırada olduğunu ve donanımı çok iyi bilen bir şirket olduklarını, bunun yanı sıra destek ve hizmette de güçlendiklerini anlatan Huggett, sahip oldukları hizmet/destek kapasitesini ve uygulamasını Türkiye’ye ilk kez getirdiklerini bildirdi.GOLD VE PLATİNUM DESTEK HİZMETLERİDell’in üzerinde durduğu noktanın “doğrudan” olmak olduğunu vurgulayan Huggett, “Dünyadaki tecrübemizi Türkiye’ye taşıyoruz. Küresel tutarlılık sağlıyoruz. Önemli bir adım atıyor, küresel tutarlı hizmet almalarını sağlıyoruz” diye konuştu.Türkiye’deki yerel ortaklarıyla hizmet ve servis konusunda çalışacaklarını belirterek, her birinin güçlü oldukları yönlerin ortaya çıkarılacağını dile getiren Huggett, “Dell’in 200 milyon dolarlık yatırımın 3 milyon dolarlık kısmının Türkiye’de yedek parça, lojistik destek ve personel yatırımında kullandık. İstanbul Halkalı’da ana yedek parça deposu oluşturduk. Ankara’da saha yedek parça deposu oluşturduk” dedi.Huggett, Dell olarak sundukları destek sistemi ile uzman merkezleri, teknik destek merkezleri, lojistik destek merkezlerini aktararak, “Gold” destek sistemi ile müşterilerine 7 gün 24 saat destek sağladıklarını, bu desteğin yüzde 80’inin telefonla halledildiğini söyledi.“Platinum “ destek hizmeti ile de işletmeler için proaktif yazılım ve donanım destek sağlandığını anlatan Huggett, 7 gün 24 saat destek sunulan bu sistemde müşterilerine tedarik garantisi sağladıklarını belirtti.DELL KURUMSAL DESTEK MERKEZLERİEMEA Müşteri Satış Direktörü Driss Elougmani de “Gold” ve “Platinum “ destek sistemlerini içeren Dell’in Kurumsal Yönetim Merkezlerinin çalışmalarına ilişkin bilgiler verdi.Öncelikle kurumsal müşterileri için dünyada 15 Kurumsal Uzman Merkezi oluşturduklarını, telefonla gelen müşteri ihtiyaçlarını ve sorunlarını Kurumsal Uzman Merkezlerindeki uzmanların tespit ettiğini ifade eden Elougmani, bundan sonra Kurumsal Yönetim Merkezlerinin devreye girerek müşteriye ulaştıklarını anlattı.Elougmani, EMEA organizasyonu içerisinde 110 yedek parça deposuna sahip olduklarını ve İstanbul ve Ankara’daki yeni depolar ile bu sayının 112’ye çıktığını söyledi.Dell’in yüzde 98 oranında her müşteriye aynı erişimi sağladığını ve merkez ve tedarik zincirlerinin çok sağlam olduğunu dile getiren Elougmani, “Dell operasyonel mükemmeliyeti amaçlıyor. Zamanında ve doğru çözüm oranımız yüzde 96. En önemli amacımız gelişmekte olan potansiyelleri en iyi şekilde değerlendirmek, müşterilerimiz için standardizasyon sağlamak” diye konuştu.

Hiç yorum yok: